Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

xVores nye IT afdeling var ikke lige sådan en nem start. For det er sådan et ganske skrøbeligt system som pludselig går meget ud over selve vores virksomhed, hvis nu det ikke lige virker. Heldigvis så har vores server support, og hjulpet os med at gøre IT afdelingen meget bedre. For jeg arbejder som en daglig leder for en større redaktion. Vi står så for at forfatte samt lave selve avisen digitalt. Herefter så sendes den jo så ud til noget andre trykkerier, samt vores internet afdeling. Men for 6 måneders tid tilbage havde vi brug for en friske IT afdeling. Vores arkiverede aviser, var usorterede, samt vi løb jo også snart tør for plads. Vi havde behov for nogle kæmpe servere som kunne holde samtlige af vores mange forskellige aviser, samt også give vores medarbejdere nem adgang til alle disse avis filer. Jeg lavede sådan et samarbejde med en server support som kunne hjælpe hele vores IT afdeling. De kom jo med råd omkring indkøb af netop den rette server til lige vores IT afdeling, plus hvorledes det blev sat bedst op. Og lige siden har den her server support også hjulpet os rigtig meget.

Hele vores IT afdeling har jo slet ikke før arbejdet med helt så kæmpe servere, samt så indviklede systemer. Det var skønt med en rigtig effektiv server support. Man altså derfor så var der stadig besværligheder under turen. Vi skulle overføre alle vores avis filer til den nye server, ud fra den forrige. Og dette tog lang tid, samt gjorde også at vores egne ansatte slet ikke havde ny adgang til selve systemet i 3 dages tid. Men herefter så var systemet klar på den nye server. Hele vores IT afdeling havde også med hjælp fra den her server support, også installeret det hele korrekt. Selvom vores ansatte måtte være på arbejde uden for selve systemet, jamen så var de jo glade for selve det færdige resultat. Pludselig så var der helt styr på selve serveren, samt den var meget hurtigere end før. Og ved hjælp af vores server support, så fik vi også en langt bedre server end denne forrige. Men efter omkring 3 ugers tid, gik hele vores server jo ned. Vores IT afdeling vidste ikke, hvad som de lige havde gjort forkert. De kontakte straks vores server support, som heller ikke selv kunne finde nogen speciel fejl ved hele systemet. Men efter en længere tid, så opdagede vi at sådan et kabel sad løst henne ved vores server. Og med det på plads så virkede vores IT afdeling igen.

Men siden dengang så har hele vores IT afdeling lært meget af denne server support. Selvom de stadig også har spørgsmål, sker det slet ikke så ofte mere. Undertegende nyder hvor effektiv hele vores server support nu har været. Uanset hvornår der har været nogle nye problemer, så har de jo ganske hurtigt reageret, samt hjulpet os. Dette har jo gjort hele vores IT afdeling meget tryg ved at skulle arbejde med sådan et stort IT projekt. Grundet hele vores server support, så har vi nu sådan et skønt internt system, hvor at alle ansatte hurtigt selv kan overskue hele vores produktion af vores avis. Samtidig så har vi også lært den stor vigtighed af at lave sikkerhedskopier, som vores IT afdeling også laver hver uge. Hele vores server support har jo foruden også anbefalet smarte programmer som også giver mulighed for nogle flere ansatte at redigere inde i samme dokument på en gang. På den måde så sker der ikke fejl, ligesom vi ellers før havde oplevet. Vi sætter jo pris på hele vores IT afdeling, samt det store arbejde for også at skulle gøre hele vores eget system nemmere samt langt hurtigere. Herudeover vil jeg jo også sige en stor tak til hele denne server support for deres assistance. Uden dem, havde vi sikkert stadig den meget gamle og langsomme server, samt sådan en IT afdeling som ikke vidste så meget om servere.